fredag 5 augusti 2011

I'd rather have no friends than fake ones.

äntligen har jag förstått att jag ska vara med människor som vill vara med mig, och som bryr sig, och som jag faktiskt bryr mig om. Som jag på riktigt värnar om, och som finns där när det väl gäller. Bort med allt som faktiskt gör mer skada än nytta.

Jag fick en mindre bra start på denna veckan, bröt armen. Det gör ont, men känns ändå okej, för så mycket som jag kom fram till den dagen har jag inte kommit fram till på år. Som en kär vän sa till mig, "allt händer av en anledning", och jag tror att detta var ett perfekt tillfälle att hitta mig själv, och att omge mig av och verkligen se människor som betyder något.

Resten av veckan har jag spenderat i Pontus föräldrars stuga på Öland, och i min familj & släkts sommarstugor i Fågelsudd, och det har bara varit så fruktansvärt skönt. inget internet, ingen dator & knappt någon mobil. Bara lämna alla problem hemma, just hemma och njuta av min pojkvän, min familj, mina kusiner & underbara kusinbarn. Det kändes precis som när man var liten, skönt.

Nu är jag sjukskriven i 6 veckor och kommer ha mer tid att fundera, och framförallt skriva.
Ikväll är dessutom underbara Elin Thörnblad här, vi pratar om allt mellan himmel och jord, och det är sjukt skönt. Tack för dig!


1 kommentar:

Bloggintresserade